Base 5

Nordpolen Aktivitetsskole har en egen byomfattende spesialavdeling for elever på 1.-7. trinn med autismespekterforstyrrelser. Vi har base i underetasjen av det som kalles rotunden på skolen, men noen av elevene på avdelingen har rom andre steder på bygget.

Aktivitetstilbudet tilbys i samme lokaler som skolen og ansatte på skolen jobber også på AKS for å sikre et helhetlig skole- og AKS tilbud med nødvendig forutsigbarhet, struktur og trygghet.

Vi har stort fokus på selvstendighet, trivsel, integrering og kommunikasjon og bruker hjelpemidler som bilder, digitale kommunikasjonsbrett og tegn til tale tilpasset den enkeltes behov. Vi følger også elevenes faste struktur for dagen, som for eksempel bruk av dagsplan/ timeplan.

Hverdagen på AKS består av ulike aktiviteter som; turer, kunst & håndverk, gaming, matlaging og samlingsstunder. Vi benytter oss også av ulike tilbud som tilbys resten av elevene ved Nordpolen Aktivitetsskole som for eksempel kurs holdt av både interne og eksterne kursholdere. I tillegg bruker vi mye av tiden på AKS på å øve på ting som å kjøre buss, reise på ulike utflukter og fortsette med det vi startet med på skolen.

Åpningstider

Aktivitetsskolen holder åpent før og etter skoletid fra 07.30 til 16.30. Elever med lang reisevei kan benytte seg av taxi gjennom skolekjøring (elevene kjøres i taxi fra skolen ca. 16.00 eller tidligere ved ønske om dette).

Under skolens ferier holder vi heldagsåpent med samme åpningstid for påmeldte barn. Elektronisk påmelding sendes ut i god tid. Det er ikke skolekjøring i ferier og foresatte må ordne med transport selv. Aktivitetsskolen stiller ikke med ledsagere i skolens ferier. Har du halvdagsplass på AKS kan barnet være her to av fem dager i ferien.

Praktiske opplysninger om heldagsåpent

Det elevene trenger å ha med seg til aktivitetsskolen under heldagsåpent er;

•Matpakke og drikke
•Skiftetøy
•Ledsagerbevis
•TT-kort (og egenandel)

Baseleder:

På SPA-AKS har vi en egen baseleder. Han heter Henrik Rognlien, og har jobbet på Nordpolen i mange år. Han kan nåes på telefon: 95406630

På SPA-AKS koser vi oss og gjør aktiviteter sammen som en avdeling. Vi bruker skolens lokaler aktivt, er ofte ute og beveger oss mye. Velkommen til oss!

Praktisk info Base 5

Basetelefon: 95406630